EN / NL  |  Contact  |  Coldec Groep

Coldec pro

Coldec wint packaging award

Ondernemer Ron Bleize, eigenaar van Coldec in Vaassen, keek verbaasd op toen deze week een pakketje uit Amerika werd afgeleverd dat afkomstig was van de Noord-Amerikaanse organisatie The Association for Dressings and Sauces.

De verffabrikant was wel geïnformeerd dat zijn nieuwe verfverpakking was voorgedragen voor de jaarlijkse verkiezing voor Verpakking van het Jaar (the Annual Package of the Year Award), maar was het onderwerp al lang weer vergeten.  "Leuk dat onze verpakkingsproducent zo enthousiast reageerde en onze innovatie heeft voorgesteld aan de organisatie. Maar met concurrentie van grote Amerikaanse marketingbedrijven waaronder Heinz en Unilever die bovendien actief zijn in de voedingsbranche, leek ons de kans op een prijs heel klein ".

Het bleek anders. Coldec is de grote winnaar en de trotse Bleize heeft de award inmiddels op zijn bureau staan. De verpakking is overigens speciaal door Coldec ontwikkeld om verf op kleur te schudden. De  "schudzak" bevat 1,5 liter professionele verf en wordt door het toevoegen van een hele tube pigment met een minuutje schudden op kleur gebracht. Het verfprogramma Paletto bevat 50 trendkleuren en biedt volgens Bleize grote voordelen voor zowel de consument als de detaillist.

"De detaillist kan met een meter schap 50 kleuren verf verkopen, de consument kan gemakkelijk haar eigen kleur kiezen en nu ook gekleurde verf kopen op plaatsen waar dat voorheen niet direct verkrijgbaar was. Tevens hebben wij grote verwachtingen van de verkoop via Webwinkels." Coldec is inmiddels in onderhandeling met diverse grote winkelketens.  "We gaan er vanuit dat het product vanaf februari 2013 beschikbaar is voor de consument".